UNIMEDIA - portalul de ştiri nr. 1 în Moldova
English | Twitter | Statistica UNIMEDIA | Despre noi | Blogs.UNIMEDIA | Publicitate | Contact | Trimite o stire | RSS 

portalul de ştiri
nr. 1 din Moldova

ora: 18:02, 27 nov 2009

1989
19

(Video) A fost votat Acordul de recunoaştere reciprocă a diplomelor între guvernele Republicii Moldova şi României

(Video) A fost votat Acordul de recunoaştere reciprocă a diplomelor între guvernele Republicii Moldova şi României
Foto: sc13galati.scoli.edu.ro

Leonid Bujor despre Acordul de recunoaştere a diplomelor dintre Republica Moldova şi România

Acordul dintre Guvernul Republicii Moldova şi Guvernul României privind recunoaşterea reciprocă a diplomelor, certificatelor şi titlurilor ştiinţifice , acordate de instituţii de învăţământ acreditate în Republica Moldova şi România a fost votat în primă lectură, azi, 27 noiembrie, în cadrul şedinţei plenare a Parlamentului cu votul absolutei majorităţi a deputaţilor.


Potrivit Ministrului Educaţiei, Leonid Bujor, acest acord reprezintă un proiect de iniţiativă care se înscrie perfect în schimbarea relaţiilor dintre Republica Moldova şi România şi este un prim pas în ceea ce priveşte scopul prioritar al Guvernului şi anume recunoaşterea diplomelor peste hotare, inclusiv în Uniunea Europeană.

Menţionăm că prezentul Acord va intra în vigoare după ce va fi votat în lectura a II-a.

Sursa: UNIMEDIA
Reporter: Maia Visterniceanu




Comentarii (19)
1. hamilcar, ora: 19:14; 27 nov 2009
Nu sunt de acord, stiu ca sunt si in moldova tineri care invata foarte mult, dar in rest e o coruptie ingrozitoare, se platesc examenele, se cumpara diplomele si uite asa infloreste prostia in moldova, licentiati agramati si semidocti, asta este realitate din aulele universitare moldovenesti.
2. Alex G, ora: 20:11; 27 nov 2009
:))))))) hamilcar, daca ai o memorie buna poti sa-mi zici si mie ce a fost cu scandalul de la Spiru?

Nu exista padure fara uscaciuni, asa ca abtinete sa jignesti un popor intreg fara sai cunosti.
3. PingPong, ora: 20:12; 27 nov 2009
Nu vad probleme de ce nu ar fi recunoscute diplomele. In sectorul privat angajatorul singur isi alege angajatii. In sectorul public e cu totul alta poveste dar nu prea imi vine sa cred ca cineva din RM sa fie angajat intr-un post citusi de important in RO in sectorul public.
4. viat, ora: 20:16; 27 nov 2009
hamilcar,
dar cum ramane cu suma scandalelor de cel mai inalt nivel legate de coruptie in invatamant si fals de diplome mde cea lalta parte a Prutului?
Este o problema pentru ambele parti si nu ai tu dreptul sa vii cu astfel de invinuiri.
Ultima oara va scos in lume cel din K1, cel caruia ii spuneti moartea din Carpati, care la o emisiune in direct s-a falit ca este in anul 3 sau 4 la drept, dar cei drept a fost incapabil sa dea alte detalii, si a recunoscut ca nu merge el la examene
5. viat, ora: 20:32; 27 nov 2009
3. PingPong, ora: 20:12; 27 nov 2009

rau de tot cunosti situatia.....
6. hamilcar, ora: 21:14; 27 nov 2009
#2-Alex G, #4-viat. 1.Is basarabean ca si voi, numai ca mi-am facut studiile peste Prut, dar majoritatea cologilor mei si le-a facut in RM, 2.Spiru Haret este o universitate privata si cum a zis o profa de-a mea:"cei de la Spiru Haret scot analfabeti pe banda" cunosc si eu cateva specimene.
Sau voi acum o sa-mi spuneti ca invatamantul din RM e de calitate? Hai sa fim seriosi dupa cate mi-o povesit fostii colegi de ce se intampla in universitatile de la Chsinau mi s-a facut scarba. Da nici in Ro nu este invatamantul perfect, dar stii ce? Eu toate examenele mi le-am trecut singur, fara sa platesc, fara sa aduca tata jumate de porc si sa-l imparta pe la rectorat ca in abator, da nu am fost un student numai de nota 10, dar nici de 5 nu am fost. Stiti de cine imi pare rau de baieti capabili, dar fara bani, care din cauza profesorilor corupti nu primesc note de 10 si de 9, dar de 6-7 sau maxim 8, si in loc sa ajunga pe urma ei sa faca un master in Ro sau undeva mai departe tot
7. hamilcar, ora: 21:17; 27 nov 2009
ajung fiii si fiicele lichelilor si miseilor care si-u impins odraslele cu bani din spate, si cand ajung in tari straine ne fac de rusine pt ca sunt niste inculti si impertinenti.
Asta e baieti si nu vad nimic rau in "a jigni" o natiune intreaga daca exista motive intemeiate pt aceasta sau e mai bine sa bagam capu in pamant ca strutii sa vina sa ne-o traga pe la spate cine vrea...
8. Zoll, ora: 22:43; 27 nov 2009
Deacord cu hamilcar! Am terminat in RM si am vazut "live" ce fel de invatatura se face la noi! Dar sti-ti, e c-am greu sa spui cine e vinovatul?! Studentii care sunt siliti de parinti sa termine ceva, dar ei sunt cu gindul cum sa plece peste hotare sa mai faca vre-o "rubla", sau statul nostru care nu ne poate oferi un trai decent cu job-uri cit de cit platite, pentru care studentul ar rupe cartile... Eu singur nu stiu raspunsul
9. goodboy_us, ora: 23:35; 27 nov 2009
Dar eu sunt deacord, ca diplomele sa fie recunoscute cu conditia ca sa se faca intretimp ordine in studiile universitare moldovenesti. In Ro tot e coruptie, poate nu asa ca in Md dar eu tot am prieteni in Iasi si in Timisoara unde sunt cazuri. Problema coruptiei este pe ambele maluri. Apropo daca ai facut studii in Md si te transferi in Germania, aproape toate disciplinile sunt recunoscute... deci daca nemtii cred in cei care intradevar invata de ce sa nu ne creada in Ro :)
10. LunaAzul, ora: 00:29; 28 nov 2009
Eu sunt de acord 100%. Un loc de munca nu-l obtii cu diploma ci prin cunostinte.Exista interviuri, perioade de proba etc.

Pur si simplu nu mai este nevoie ca o persoana sa treaca prin tot felul de etape ca sa-i fie recunoscut acel act.

Scoala faci doar daca esti capabil daca tot platesti examene te minti in primul rand pe tine.
11. Lil, ora: 09:13; 28 nov 2009
Din partea-mi, aici, in Basarabia, se face intr-un fel carte. Sunt si universitati, si profesori destul de buni. Am absolvit ASEM, si pot sa va spun ca sunt o sumedenie de lectori onesti. Si, intradevar, cine doreste sa faca carte, o face. Aceleasi carti si manuale romanesti, cunosc si doctori pana la habilitati, niste oameni pe cinste. Problema e, ca acesti lectori, care primesc 3 dolari pentru o ora, un doctor habilitat, care a invatat o juma de viata, primeste maxim 4 dolari pe ora, spre deosebire de cei europeni, care primesc peste suta, iata aici e problema. Aleg si ei una din doua, ori pleaca in Europa sau State, ori stau aici si iau mita. Cat priveste studiile in Romania, sunt cu putin mai bune decat in Basarabia. Fetita mea, care e liceeana in clasa 12 nu doreste in Ro, ceva gen Olanda, Germania, Austria, etc. Daca nici diplomele basarabenilor, nici cele ale romanilor de peste Put nu sunt recunoscute in UE, mare diferenta nu vad.
12. ursulet, ora: 09:27; 28 nov 2009
Lucrezi in universitate in romania, si pot sa confirm ca aici nu se da mai multa carte ca la chisinau, unde tot la universitate lucram.

Coruptie exista peste tot, in romania e mai voalata, dar exista, sub alt nume, in alta forma.

Iar calitatea morala a cadrelor didactice (in special a conducerii) lasa mult loc pentru bine. Eu in romania am descoperit o lipsa a moralitatii si din partea celor mai in varsta, si din partea celor scoliti in occident.

Plus ca in sistemul de educatie romanesc se face multa munca patriotica, pentru care muncesc unii, dar iau banii altii. Asa ceva nu am intalnit in R.M. Mult sau putin, dar sistemul de salarizare in R.M. e principial mai corect ca cel din RO, problema fiind de fapt doar marimea remunerarii.

Apropo, cei mai spagari in RM sunt cei ce au terminat facultatile din RO, de ce oare?
13. Lil, ora: 11:08; 28 nov 2009
Este un pic de adevar in ceea ce postezi, ursuletule. Doar ca nu toti cei cu studii in Romania iau spaga. Dar, ca e mai voalat sistemul de corupere in invatamantul de peste Prut, absolut de acord. Acolo schemele sunt cu mult mai sofisticate si, denota faptul, ca romanii de dincolo de Prut sunt mai smecheri. Romanii basarabeni au fost de-a lungul timpului tinuti mai in umbra, si, nu as zice ca e vina celor de peste Prut, a rusilor sau altora. Basarabia nu a cunoscut o industrializare astfel ca regiunile de dincolo, in asa mod este clar, ca sunt mai putin dotate, oricum taranul pierde in fata muncitorului. In Basarabia urbele au fost populate in majoritate de alolingvi, iar moldoveanu ramanea la tara, ceea ce il punea in dezavantaj deplin. Din aceste considerente "lenea" basarabeanului este faptul ca nu a avut nici un interes pentru a studia, neavand sa se manifeste apoi in munca. D-aia si a ramas romanul basarabean la sapa si fara carte.
14. hamilcar, ora: 13:38; 28 nov 2009
12-ursulet, matele lucrezi in invatamantul universitar din romania cum is eu popa. Hai sa fim seriosi, incearca sa te apropii de un prof universitar, care are unsalariu de 1500 de euro si propune-i mita, cam cat o sa te tina buzunarul? Sa vii tu si cu 100 de euro, risca el salariul sau si toate privilegiile pe care le are(si crede-ma ca is multe, daca lucrai pe aici stiai despre ce vorbesc, cei din Md nici ca au visat asa ceva) pentru banii care ii porpui tu lui?
Da ce zici daca afla ceilalti profesori ca iei mita? mai iti duci traiul printre ei?
Da, daca vii la o facultate periferica (cu totul periferica) un fel de valenii de munte universitar, da acolo sigur se ia mita, sa ne amintim de Monica IAcob-Ritzi care "studia" in paralel la doua facultati odata, una o facea la unievrsitatea din Petrosani, iar cealalta la universitatea din Alba Iulia, amandoua fiind universitati cu "prestigiu", ca sa-ti mai zic, mai pui ca
15. hamilcar, ora: 13:44; 28 nov 2009
Le-a absolvit pe amnadoua ca sefa de promotie, iar plus la asta in anii petrecuti la universitate mai si lucra la ceva firma, iar mai tarziu si-a sustinut si doctoratul tot la universiatea din Alba, uite la asta ma refeream cand zicea de problemele din invatamantul universitar din RO.
Dar pe de alta parte sunt facultati cum e cea din Bucuresti, Iasi, cluj, unde nu prea am auzit de cazuri de mita si promovari frauduloase. Iar tu imi compari universitatile cele mai "tari" din Md, care se afla la Chisinau cu universitati ca cea de la ALba sau de la Petrosani?
Repet inca o data, stiu ca exista si la noi tineri cu potential si care invata foarte mult, da sunt si la noi in moldova profesori buni si corecti, numai ca procentajul lor cred ca este egal cu procentajul profilor corupti din romania.
16. Pukin, ora: 15:27; 28 nov 2009
GUD !
17. aneta, ora: 19:38; 28 nov 2009
Stimata redactie UNIMEDIA! Ori nu ati fost atenti la ceea ce s-a discutat in parlament, ori ati fost dusi in eroare, NU S-A VOTAT UN NOU ACORD INTRE ROMANIA SI MOLDOVA!!! A fost respinsa o initiativa legislativa a unui fost deputat comunist prin care s-a dorit modificarea unilaterala a acestui acord, ceea ce contravine normelor dreptului international (orice modificare a unui acord bilateral necesita consimtamantul celeilalte parti).
Acum observ cat de superficial asculta ziaristii sedintele plenare ale parlamentului!
18. LadyD, ora: 11:07; 30 nov 2009
hamilcar, du-te de-ti da cateva palme si mai linisteste-te, dragule. Invatamantul din Ro e de rahat, la fel cum e si cel din MD. Studentii romani sunt niste prosti, iar basarabenii care invata acolo, nu se spetesc prea mult pentru o nota de 10. In MD, in schimb, e mult mai greu sa obtii o nota mare, trebuie sa muncesti mult.
Si sa mai stii una, desteptule, nu-ti cere nici un profesor nimic daca esti destept si capabil. cat despre cei trimisi de mama la invatatura, las' sa dea, dac' is prosti
19. drACro, ora: 12:36; 30 nov 2009
LadyD, ora: 11:07; 30 nov 2009 :"...Invatamantul din Ro e de rahat,..." Se pare că sunteţi cunscăto(a)r(e) a situaţiei învăţământului din RO. Ne puteţi spune atunci câte ceva despre absolvenţii (studenţii) români câştigători ai burselor Rckfeller (alea de se dau pe ştiinţă, nu pe "drepturile omului"), de cei angajaţi de NASA în proiecte de inovare, sau de cei (şi nu puţini la număr)din staff-urie corporaţiilor transnaţionale? Rahat = neologism de origine turcă ce desemnează, în conotaţia originară, un lucru de calitate, dar care, în limba română este utilizat antonimic. Oricum, "rahatul" universitar românesc este apreciat la export. Mai perfecţionaţi-vă cunoştiinţele de limbă şi civilizaţie românescă !

Pentru a putea comenta trebuie sa fiţi logat:
E-mail:
Parola:
Nume:

Comentariu:



Înainte de a plasa un comentariu va rugăm să va familiarizaţi cu termenii şi conditiile comentariilor pe unimedia.md
Log-in
Blogs.UNIMEDIA
Parteneri
AIESEC Moldova
© 2009 New Media Group